Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

ΧΟΙΡΙΝΕΣ ΜΠΡΙΖΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΑΣΤΡΑ


Νόστιμες και πικάντικες χοιρινές μπριζόλες που λιώνουν στο στόμα. Ένα τέλειο Κυριακάτικο φαγητό και όχι μόνο.

Υλικά:

* 6 χοιρινές μπριζόλες (λαιμού)
* 1 κιλό πατάτες περίπου κομμένες στα 4
* 2 κρεμμύδια κομμένα σε ροδέλες
* 4 σκελίδες σκόρδο χοντροκομμένο
* 1 πράσινη, 1 κόκκινη, 1 κίτρινη πιπεριά κομμένες σε ροδέλες
* 2 ντομάτες σε χοντρές φέτες
* 1 φλιτζ. καφέ μικρό μοσχάτο κρασί ή ημίγλυκο ή λευκό ξηρό
* χρωματιστό πιπέρι
* ρίγανη
* αλάτι
* χυμό από 2 λεμόνια
* 3 κ.σ. μουστάρδα
* λίγο ελαιόλαδο
* 200 γραμ.κεφαλοτύρι σε κύβους
* λίγο νεράκι

Εκτέλεση:
1. Προσθέτουμε όλα τα υλικά εκτός απ το λεμόνι, το κεφαλοτύρι και τη μουστάρδα στη γάστρα κατά προτίμηση πήλινη και τα ανακατεύουμε.
2. Την σκεπάζουμε και ψήνουμε το φαγητό σε προθερμασμένο φούρνο στους 210 βαθμούς για 1 ώρα.
3. Μετά ανακατεύουμε τη μουστάρδα στο χυμό λεμονιού και περιχύνουμε το φαγητό, προσθέτουμε και το κεφαλοτύρι ξανασκεπάζουμε και ψήνουμε για άλλη μισή ώρα.
4. Κλείνουμε το φούρνο και χωρίς να τον ανοίξουμε αφήνουμε μέσα τη γάστρα μισή ώρα.
5. Μετά το φαγητό μας είναι έτοιμο.

Λίγα μυστικά ακόμα
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε γάστρα, (εγώ χρησιμοποιώ πήλινη και ομολογώ γίνεται "λουκούμι") τότε όμως θα ρυθμίσετε τον χρόνο, τη θερμοκρασία ψησίματος και το νεράκι που θα βάλετε ανάλογα με τη γάστρα σας. Ψήνεται και σε ταψί αλλά η αλήθεια είναι ότι γίνεται διαφορετικό. Επίσης προτιμήστε το χρωματιστό πιπέρι αυτό που είναι κόκκινο πράσινο και μαύρο σε μύλο, δίνει φοβερό άρωμα και γεύση στο φαγητό και ειδικά στο κρέας. Γίνεται και με κοτόπουλο ή κατσικάκι.

Η συνταγή αυτή και η φωτογραφία είναι της φίλης μου της Εlen. Την ευχαριστώ πολύ.



Share

11 σχόλια:

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Ένα έχω να πω. Αν κάποιος είναι ειδικός σε συνταγές με γάστρα, αυτή είναι η Ελένη. Όποιος έχει δοκιμάσει αυτές τις μπριζόλες έχει ξετρελλαθεί. Τώρα που απόκτησα και εγώ πήλινη γάστρα, θα την φτιάξω οσονούπω.....

Unknown είπε...

Το μαγαζί μου (Blog) θα κλείσει ως συνήθως για Σαββατοκύριακο..
Αν και κυκλοφορεί η γνωστή σχετική ίωση, πάντως εγω θα δοκιμάσω μετά της συζύγου μου να την φτιάξουμε δλδ (εκείνη)!! καθώς φαίνεται απίθανη συνταγή με την..(Γάστρα).

cummulus είπε...

Τι ΄ναι αυτό που βλέπω;;; Κι΄ακόμα δεν έφαγα για μεσημέρι! Μήπως κάνετε ντελίβερι;;

MOLEMOU είπε...

TI ME KANEIS TETOIA ORA-3+30 GERMANIAS-KALH MAS OREKSI KAI MIA OMORFI MERA NA EXEIS

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Φίλε Πειραιώτη, αν σταματήσουμε να τρώμε όλα αυτά που κατά καιρούς "απαγορεύονται", θα σταματήσουμε πλέον να τρώμε γιατι δεν θα βρίσκουμε τίποτα καλό!! Όσο για το ποιος μαγειρεύει.... αυτό κάτι μου θυμίζει.... Ξέρετε όμως να απολαμβάνετε :)
Κώστα αν μας στείλεις διεύθυνση όλο και κάτι θα κάνουμε αν και πέφτεις λιγάκι μακριά..... :Ρ
Μolemou, δεν φταίω εγώ για την διαφορά της ώρας ;) Να σαι καλά και να περνάς όμορφα :)

Εφη είπε...

Καλημέρα Εύη, ωραία συνταγή. Την άλλη Κυριακή βάλε στη γάστρα κατσίκι ή αρνί με πατάτες και κρεμμύδια (όσες οι πατάτες τόσα και τα κρεμμύδια και αν είναι και μικρά σαν του στιφάδου ακόμα καλύτερα) και αντί λεμόνι και ρίγανη βάζουμε αλάτι - πιπέρι και κανέλλα.
Κάντο και θα με θυμηθείς λουκούμι.

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ είπε...

θα την κανω κι εγω μολις επιστρεψει ο συζυξ απο τα ξενα και θα σου πω εντυπωσεις, τις λιγουρευομαι...

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Θα περιμένω και εγω να γυρίσει ο σύζυγός σου απο τα ξένα, για τις εντυπώσεις..... χιχιχιχιχι Φιλάκια :))

Ανώνυμος είπε...

Alexandros Montreal, Canada:
Μόλις το έφτιαξα και είναι θεικό!! Μπράβο Εύη!! Βγήκε λουκούμι όπως είχες περιγράψει... Ευχαριστώ πολύ!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Αλέξανδρε απο τον Καναδά, (εδώ δίπλα δηλ. χιχιχιχι) χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η συνταγή.
Θα χαρώ πολύ να τα ξαναπούμε :))

ΧΡΥΣΑ ΞΥΝΟΥ είπε...

τέλεια συνταγή ,αγόρασα κι εγώ μια κόκκινη γάστρα και σύντομα θα την κάνω.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...