Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

ΣΠΑΝΑΚΟΠΙΤΑ ΜΕ ΜΠΑΜΠΑΝΑΤΣΑ


Μπαμπανάτσα ονομάζεται ο χυλός που χρησιμοποιείται σε πίτες, χορτόπιτες, αντί του παραδοσιακού φύλλου ή του φύλλου σφολιάτας. Είναι μια πολύ εύκολη και γρήγορη λύση για να φτιάξουμε τις πιτούλες μας.
Η συγκεκριμένη έγινε με σπανάκι και πράσο αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλων των ειδών τα χόρτα. Δοκιμάστε την!!!

Για την παρασκευή της χρειαζόμαστε:

Για τον χυλό:
500 γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 φλυτζάνι καλαμποκάλευρο (προαιρετικά)
1 κοφτό κουταλάκι γλυκού μπέικιν (προαιρετικά)
λίγο αλάτι
3/4 φλυτζανιού του καφέ, ελαιόλαδο
3 1/2 - 4 φλυτζάνια νερό

Για την γέμιση:
750 γραμ. σπανάκι
2 - 3 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
1 πράσο ψιλοκομμένο
λίγο άνηθο ψιλοκομμένο
αλατοπίπερο
3/4 φλυτζανιού τσαγιού ελαιόλαδο
σουσάμι για το πασπάλισμα

Ετοιμάζουμε πρώτα την γέμιση, ώστε να προλάβει να κρυώσει λίγο.
Καθαρίζουμε, πλένουμε και αχνίζουμε το σπανάκι ώστε να μαραθεί. Το αφήνουμε σε σουρωτήρι να στραγγίξει. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κατεψυγμένο σπανάκι.
Βάζουμε το ελαιόλαδο στην κατσαρόλα να κάψει και σωτάρουμε τα κρεμμύδια και το πράσο, μέχρι να μαραθούν.
Προσθέτουμε το σπανάκι (αφού το στίψουμε και με τα χέρια μας), το αλατοπίπερο και ανακατεύουμε. Αφήνουμε να βράσουν όλα μαζί για λίγο και να πιούν τα υγρά τους.
Αφήνουμε να κρυώσει για να τη ρίξουμε στο χυλό.

Για τον χυλό:
Αν χρησιμοποιήσουμε μόνο αλεύρι up, τότε παραλείπουμε το καλαμποκάλευρο και το μπέικιν.
Αν χρησιμοποιήσουμε καλαμποκάλευρο, τότε θα αφαιρέσουμε την αντίστοιχη ποσότητα απο το αλεύρι, δηλ. 1 φλυτζάνι τσαγιού και θα προσθέσουμε και το μπέικιν.
Σε μια λεκανίτσα ή στο μπολ του πολυμίξερ, ρίχνουμε το αλεύρι, το αλάτι, το λάδι και 3 1/2 φλυτζάνια νερό.
Δουλεύουμε για λίγο το μίγμα μας, μέχρι να γίνει ένας παχύρευστος χυλός. Αν δούμε ότι είναι πολύ πηκτός, προσθέτουμε λίγο νεράκι ακόμη. Πρέπει να τρέχει εύκολα απο το κουτάλι μας.

Βουτυρώνουμε καλά ένα ταψί, διαμ. 32 εκατ., και ρίχνουμε μέσα το μισό χυλό. Φροντίζουμε να καλύψουμε τον πάτο και να έχει το ίδιο πάχος παντού.
Με το χέρι μας, σκορπίζουμε απαλά απο πάνω την γέμιση.
Καλύπτουμε με τον υπόλοιπο χυλό, φροντίζοντας να πάει παντού.
Περιχύνουμε την πίτα μας, με ελάχιστο ελαιόλαδο και πασπαλίζουμε με λίγο σουσάμι.
Ψήνουμε, σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς για περίπου 1 ώρα.
Αφήνουμε λίγο να κρυώσει και κατόπιν κόβουμε σε κομμάτια.

-Μπορούμε να προσθέσουμε και τριμμένο τυρί φέτα στην γέμιση. Προσέχουμε όμως την ποσότητα του αλατιού για να μην μας βγει αλμυρή η πίτα.
Καλή επιτυχία!!!



Share

21 σχόλια:

BIKY είπε...

την μπανπανάτσα δεν την γνώριζα
Οταν είδα την φωτο σαν ομελετα μου έμοιαζε
Καλημέρα

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

παίρνω κομματάκι για το πρωινό μου, αγαπημένη πιτούλα, μα ούτε συννενοημένες να είμασταν πάλι, σπανακόπιτα έβαλα κι εγώ, αλλά με σπιτικό φύλλο
καλημέρα

πουαντερι είπε...

Καλημερα!
Τετοια πιτα φτιαχνει η πεθερα μου με τυρια & κολοκυθακια τριμενα κατι σαν τυροπιτα και την λεει:μπατζινα.
Ειναι πολυ γευστικες και ευκολες πραγματικα.

Unknown είπε...

Καλημέρα, πέρασα και εγώ να πάρω ένα κομματάκι, όχι για μένα.... αλλά για το παιδάκι μου που λατρεύει το σπανάκι!!! Σύντομα θα δοκιμαστεί η συνταγή.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Μοιάζει με τον "πλαστό" της περιοχής Τρικάλων-Καλαμπάκας, που τον κάνω κάθε φορά που βρίσκω ραδίκια και ζωχιούς. Με φέτα εννοείται και με αλεύρι κίτρινο.
Εκτυπώθηκε ήδη και θα γίνει από βδομάδα.
Καλήμέρα.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΑΚΟΥΣΤΑ ΤΗΝ ΕΙΧΑ.ΜΙΑ ΧΑΡΑ.ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΕΥΓΩ.ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ!!!!ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

Penelope είπε...

Βρε τι έπαθα σήμερα με τις πιτούλες σας!!
Ευτυχώς που ήρθα οργανωμένη στο γραφείο μου.
Κι' εγώ την κάνω έτσι βάζοντας και μυρώνια και καυκαλίθρες όταν έχω. Υπέροχο το άρωμά τους. Αλλά και με κολοκυθάκια τριμμένα όπως την περιγράφει η Πουαντερι.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Μπαμπανατσα.....απίθανη.
Την τρώμε ακόμα.
Παιδιά καταπληκτικη.
Οσοι τρωνε πιτες και πρασα, σπανακια κλπ θα ξετρελαθούν.
Πολύ ήπια γεύση και για όσους δεν πολυτρωνε τετοια...

Lila Xagorari είπε...

Εύη μου στην Ήπειρο, τόπο καταγωγής μου την λένε πλαστό αυτή την πιτούλα και βάζπυν μέσα και τσουκνίδια! Φιλιά!

mia maria είπε...

Μια χαρά και εύκολη για μας που δεν ανοίγουμε φύλλο! Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ευάκι πρώτη φορά ακούω την λέξη μπαμπανάτσα, πρέπει να δοκιμάσω 2-3 κομμάτια για να μου λυθούν οι απορίες νομίζω, για το τι ακριβώς είναι.
Είναι που δεν τα ... παίρνω και εύκολα, μπορεί να χρειαστεί να δοκιμάσω κανένα κομμάτι ακόμα:p
Φιλιά!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Το έφτιαξα!
Το χυλό δεν τον γνώριζα.Κρατώ τη συνταγή γιατί έχει πολλές εφαρμογές.
Την μοίρασα και άρεσε πολύ!
Μπορεί να γίνει και σε τυρόπιτα;

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Βίκυ μου, καλημέρα. Δεν φταις εσύ, που μπερδεύτηκες η φωτο είναι παραπλανητική....χιχιχιχι
Φιλάκια :)))
--------------------------------------

@Γαστεροπλήξ, είπαμε εμείς ότι φτιάχνουμε θα τα βάζουμε μαζί.... Γιατί να το κρατάμε κρυφό και δεν το λέμε ότι το κανονίζουμε; χιχιχιχι
Φιλάκια :))
--------------------------------------

@Πουαντερί, απο την Καρδίτσα είναι η πεθερά σου; Η μαμά ενός φίλου, που είναι απο εκεί, την φτιάχνει όπως λες και την ονομάζει έτσι....
Το καλό είναι πως φτιάχνονται γρήγορα, το κακό είναι πως τρώγονται γρήγορα χιχιχιχι

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Χρύσα μου, να πάρεις για το παιδάκι σου όσο θες!!! Το σπανάκι κάνει καλό στα παιδάκια. Περιμένω εντυπώσεις...
Φιλιά :))
--------------------------------------

@Δύσπιστε, τελικά αυτές οι γρήγορες πιτούλες έχουν πολλά ονόματα.
Γϊνονται κυρίως με χόρτα και άλλα πράσινα λαχανικά.
Εγώ βάζω λίγο μόνο καλαμποκάλευρο γιατί δυστυχώς δεν τους πολυαρέσει στην γεύση :(
Εχω και καταπληκτικό κέικ αλμυρό με καλαμποκάλευρο και όταν το έφτιαχνα τελικά το έτρωγα μόνη μου.....
Καλή συνέχεια !!!
------------------------------------

@Σκρουτζάκο, να σαι και εσύ καλά. Καλή συνέχεια :)))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Πηνελόπη μου, οι πιτούλες αυτές είναι ένα κι ένα όταν έχουμε λίγο χρόνο. Είναι πεντανόστιμες με τυρί και λαχανικά, δεν το συζητώ....
Φιλάκια :))
--------------------------------------

@Θάνο μου, τι εννοείς την τρώμε ακόμα; Το τελευταίο κομμάτι το πήρε χθες ο Μάκης στην σχολή του χιχιχιχιχι
Δυστυχώς φεύγει πολύ γρήγορα :))
-------------------------------------

@Λιλάκι, τελικά το έμαθα κι αυτό με τον πλαστό. χιχιχιχιχι Μάλλον επικρατεί αυτή η ονομασία. Αν και είδα ότι σε μερικές συνταγές, δεν χρησιμοποιούν χυλό αλλά το αλεύρι πάνω στο ταψί και μόνο απο πάνω χυλό....
Φιλιά :)))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Μεγαλομαμά, για εμας που ανοίγουμε φύλλο θες να πεις.....χιχιχιχι
Γρήγορη, εύκολη και πολύ νόστιμη.
Φιλιά :)))
-------------------------------------

@Ελενάκι μου, στις blogoσυναναστροφές μας θα μάθουμε πολλά.
Σαν κι εμένα είσαι κι εσύ εεεε; Χρειάζεσαι επαλήθευση στην επαλήθευση για να βγάλεις πόρισμα χιχχιιχιχι
--------------------------------------

@Γιαγιάκα, χαίρομαι που σου άρεσε και που κατάφερα να φτιάξεις κάτι που δεν σε σκανδάλισε μόνο.....χιχιχι
Ξέρω ότι οι πίτες αυτές είναι κατά βάσην χορτόπιτες, σπανακόπιτες, κολοκυθόπιτες...
Τώρα, δεν νομίζω όμως ότι δεν θα του πήγαινε, απλά να τρίψεις πολύ καλά το τυρί με το χέρι για να μην σου κάτσει κάτω. Μια δοκιμή θα μας πείσει!!!!
Φιλιά :))))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Λοιπόν γιαγιά Αντιγόνη, επειδή εμένα δεν είναι να μου μπει κατι στο μυαλό, την έφτιαξα με τυρί. Εβαλα και αυγά και λίγο γιαούρτι.
Φούσκωσε απίστευτα, μοιάζει να είναι άλλη πίτα, εντελώς.
Μόνο στο εσωτερικό της, είναι σε μερικά σημεία λίγη νωπή.
Θα δοκιμάσω και χωρίς τα πρόσθετα, μόνο με τυρί και θα σου πω.
Βέβαια δεν θα φουσκώσει το ίδιο....
Επεται συνέχεια :)))

Chris007 είπε...

Πρέπει να έχει ωραία γεύση.
Αλλά τι λέω θα έχει σίγουρα!!!

popelix είπε...

Φαίνεται πολύ καλό, θα το δοκιμάσω με το καλαμποκάλευρο! Ευχαριστούμε.

popelix είπε...

Έγινε πολύ καλό, συγχαρητήρια! Προτείνω ανεπιφύλακτα το καλαμποκάλευρο. Εγώ πρόσθεσα στο χυλό και λίγο ζωμό λαχανικών σε σκόνη όπως κάνω και στη νηστίσιμη μπεσαμέλ. Την επόμενη φορά θα το δοκιμάσω σε θήκες για μάφινς.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Popelix, καλωσόρισες!!! Χαίρομαι που σας άρεσε η μπαμπανάτσα αλλά πολύ περισσότερο για τα tips που δίνεις.
Αν τη δοκιμάσεις σε μαφινιέρα, πες μου αν πέτυχαν, είμαι φαν σε οτιδήποτε μπαίνει σ αυτό το σκεύος χιχιχιχι
Καλή σου μέρα :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...