Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΛΑΧΑΝΟΝΤΟΛΜΑΔΕΣ ΛΑΔΕΡΟΙ


Ενα απο τα πιο αγαπημένα μου νηστίσιμα φαγητά. Γενικά τους ντολμάδες, τα ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα αλλά και τα γεμιστά, τα προτιμώ με ρύζι αλλά λόγω του ότι οι υπόλοιποι στο σπίτι τα θέλουν με κιμά, τα στερούμαι..... Τώρα όμως που είναι νηστεία, παίρνω το αίμα μου πίσω!!!!
Κάποιοι τους φτιάχνουν με ντομάτα, εγώ όμως τους προτιμώ με το λαδάκι τους και το λεμονάκι.
Δοκιμάστε τους κι εσείς!!!!

Για να τους φτιάξουμε χρειαζόμαστε:

1 λάχανο άσπρο, αφράτο για λαχανοντολμάδες
3-4 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
2 φλυτζάνια τσαγιού ρύζι καρολίνα
αρκετό μάραθο ψιλοκομμένο
μαϊντανό ψιλοκομμένο
αλατοπίπερο
1 1/2 φλυτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο
χυμό λεμονιού
1/2 φλυτζάνι τσαγιού σταφίδες μαύρες (προαιρετικά)
1/2 φλυτζάνι τσαγιού κουκουνάρια, καβουρδισμένα (προαιρετικά)
λίγο κορν-φλάουρ

Καθαρίζουμε το λάχανο απο τα χαλασμένα εξωτερικά φύλλα του. Με ένα μαχαίρι, κόβουμε κάθετα ένα κομμάτι απο το κοτσάνι. Κατόπιν, κυκλικά και σε βάθος, αφαιρούμε όσο κοτσάνι (καρδιά) έχει απομείνει.
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, βάζουμε μπόλικο νερό να βράσει. Μόλις κοχλάσει, προσεκτικά βάζουμε μέσα το λάχανο με το κόψιμο προς τα κάτω.
Το αφήνουμε να ζεματιστεί, για 10΄ περίπου, ανάλογα με το πόσο τρυφερό είναι και το λάχανο.
Το βγάζουμε, το αφήνουμε να στραγγίξει και να κρυώσει και προσεκτικά αφαιρούμε τα φύλλα του, ένα ένα. Θα πρέπει να είναι μαλακά και εύκαμπτα, ώστε να μπορέσουμε να τα τυλίξουμε. Ισως στο εσωτερικό του, να μην είναι καλά ζεματισμένα, οπότε επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία.
Κόβουμε τα κοτσάνια απο κάθε φύλλο και τα τοποθετούμε στον πάτο της κατσαρόλας.
Το νερό που ζεματίσαμε το λάχανο, δεν το πετάμε. Το χρησιμοποιούμε είτε στο βράσιμο των ντολμάδων, είτε στη σάλτσα στο τέλος.

Για την γέμιση: Σε ένα μεγάλο τηγάνι, βάζουμε το μισό λάδι των υλικών να κάψει και σωτάρουμε ελαφρά το κρεμμύδι. Προσθέτουμε το ρύζι, αφού το έχουμε ξεπλύνει σε ένα σουρωτήρι. Επίσης προσθέτουμε τα μυρωδικά, αλατοπίπερο και 1 ποτήρι νερό. Αφήνουμε να πάρει 2-3 βράσεις, σκεπάζουμε με το καπάκι του και το αφαιρούμε απο την φωτιά.
Περιμένουμε να απορροφήσει όλα του τα υγρά και να κρυώσει.
Προσθέτουμε τα κουκουνάρια και τις σταφίδες (αν τα χρησιμοποιήσουμε).

Παίρνουμε ένα ένα φύλλο, βάζουμε μια κουταλιά σούπας γέμιση στη μια άκρη του και το τυλίγουμε σε ρολάκι, γυρίζοντας τα πλαϊνά προς τα μέσα ώστε να εγκλωβιστεί η γέμιση.
Προσέχουμε να μην τα τυλίξουμε πολύ σφιχτά διότι το ρύζι διογκώνεται με το βράσιμο και μπορεί να σχίσει το φύλλο.
Αν το φύλλο είναι πολύ μεγάλο το κόβουμε καθέτως στη μέση.
Τα τοποθετούμε κυκλικά στην κατσαρόλα πάνω στα κοτσάνια.
Συνεχίζουμε την διαδικασία αυτή έως ότου τελειώσουν τα υλικά μας.
Περιχύνουμε τους ντολμάδες με το υπόλοιπο λάδι και με λεμόνι, λίγο αλάτι και με νερό ίσα να τους σκεπάζει.
Τοποθετούμε επάνω τους ένα αναποδογυρισμένο πιάτο, ώστε να τους συγκρατεί κατά το βράσιμο.
Βράζουμε στην αρχή σε δυνατή φωτιά μέχρι να κοχλάσει το νερό και κατόπιν χαμηλώνουμε στο μέτριο.
Αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν, περίπου 45- 60 λεπτά. Αν χρειαστεί κατά την διάρκεια του μαγειρέματος προσθέτουμε λίγο νεράκι ζεστό.
Αφήνουμε το φαγητό να κρυώσει 1 ώρα τουλάχιστον.
Επειδή, τις περισσότερες φορές όταν κρυώνει έχει πιεί όλα του τα υγρά, για να φτιάξουμε μια σάλτσα χρησιμοποιούμε το νερό που ζεματίστηκε το λάχανο, περίπου 1 1/2 ποτήρι και λίγο κόρν φλάουρ, περίπου 1 1/2 κουταλιά σούπας. Τα ανακατεύουμε καλά και περιχύνουμε τους ντολμάδες. Αφήνουμε να πάρουν 1-2 βράσεις και έτοιμοι για σερβίρισμα.
Καλή επιτυχία!!!!!



Share

11 σχόλια:

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥ είπε...

Πρώτη φορά νομίζω πως σχολιάζω συντάγη σου πρώτος Εύη.
Οι λαδεροί λαχανοντολμάδες είναι μια εξαιρετική περίπτωση στην περίοδο αυτή της νηστείας.
Είμαι πολύ τυχερός γιατί για ακόμη μία φορά έχω δοκιμάσει,(αν δεν κάνω λάθος την Καθαρά Δευτέρα),την συνταγή σου αυτή, και ως συνήθως γλείφω τα δάκτυλά μου. Μιαμ μιαμ μιαμ!!!!!

Maria B. είπε...

καλημέρα Ευάκι, εξαιρετικοί οι λαχανοντολμάδες σου !!!

φιλια και καλό σ/κ

Pansofix είπε...

δεν ξερω να τους φτιαχνω θα κρατησω τη συνταγη για αν αποπειραθω...γιατι μου αρεσουν πολυ...

Benikos place είπε...

Μπουκια και συχωριο φενονται!! Καλη σαρακοστη!!

Lila Xagorari είπε...

Toυς είδα και τους ερωτεύτηκα!!!!!
Θα φτιάξω την επόμενη φορά λίγους για μένα γιατί οι υπόλοιποι της οικογένειας καννιβαλίζουν όλο τον χρόνο!

painter είπε...

Μπράβο βρε Ευάκι... ακριβώς έτσι μου αρέσουν κι εμένα. Χάρηκα πολύ που είδα πως αρέσουν και σε άλλον, γιατί είχα αρχίσει να αμφιβάλω για μένα. Όλοι εδώ, οι γύρω μου, τους θέλουν με κιμά... κι έλεγα, εγώ είμαι η παράξενη??? χαχα
Καλό απόγευμα!!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ευάκι μου το ίδιο πρόβλημα έχω με τα γεμιστά, που μόνο σε εμένα αρέσουν "ορφανά", ενώ η υπόλοιπη φαμίλια τα θέλει με κιμά!
Οι "ορφανοί" λαχανοντολμάδες, με σταφίδες και κουκουνάρια είναι τέλειοι!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!

Αλεξάνδρα είπε...

Εύη μου μαζί σας κι εγω!
Ολα αυτά τα φαγητά τα κάνω χωρίς κιμά όλο το χρόνο και έχω μάθει και τους υπόλοιπους να τα τρώνε έτσι!!!Είναι τόσο νόστιμα άλλωστε!!!!

cibuset@ είπε...

''Ορφανά'' ή όχι, είναι yummy anyway!:P
Εύγε!:)

mia maria είπε...

Φαίνονται νοστιμότατα! Φτιάχνω και εγώ αλλά χωρίς σταφίδες και μας αρέσουν πολύ!

Δημιουργία είπε...

Πολυ νοστιμοι οι λαδεροι ντολμαδες,εγω δεν βαζω μεσα κουκουναρι και σταφιδες αλλα τριβω ενα καροτο και στα μυρωδικα βαζω και δυοσμο.Παντως οπως και να τους κανουμε ειναι μιαμ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...