Τρίτη 12 Μαΐου 2009

ΣΓΟΥΡΗ ΤΥΡΟΠΙΤΑ


Μια συνταγή που μου έμαθε η πεθερά μου. Αρχικά περιείχε κεφαλογραβιέρα, αλλά εγώ της βάζω τώρα πιο ήπια σε γεύση τυριά όπως φέτα και ανθότυρο. Μπορείτε όμως να την φτιάξετε με ότι είδος τυριού σας αρέσει. Είναι πανεύκολη και πολύ νόστιμη.

Για τη παρασκευή της θα χρειαστούμε:

500 γραμ. τυρί φέτα
250 γραμ. ανθότυρο ή μυζήθρα γλυκειά
2-4 αυγά
πιπεράκι
1 πακέτο φύλλο κρούστας
1 1/2-2 ποτήρια νερού γάλα φρέσκο
ελαιόλαδο για το άλλειμα των φύλλων

Σε ένα μπολ τρίβουμε τη φέτα και το ανθότυρο με τα χέρια . Ρίχνουμε πιπεράκι και προσθέτουμε τα αυγά. Μπορούμε να βάλουμε απο 2 και πάνω αυγά. Εγώ συνήθως χρησιμοποιώ 2 για να μην μυρίζει πολύ η πίτα. Άλλοι όμως βάζουν και 5 και 6 αυγά, ανάλογα τα γούστα. Ανακατεύουμε καλά να ενωθούν όλα μαζί. Έπειτα ρίχνουμε μέσα στα τυριά περίπου 1/2 - 3/4 ποτηριού γάλα φρέσκο. Ανακατεύουμε και βλέπουμε αν έγινε το μίγμα μας ένας παχύρευστος χυλός. Αν όχι προσθέτουμε λίγο γάλα ακόμη.

Αφού ξεπαγώσει το φύλλο μας, το ανοίγουμε και μετράμε τα φύλλα που περιέχονται στο πακέτο. Επειδή η πίτα αυτή γίνεται σε στρώσεις θα φροντίσουμε να χωρίσουμε τα φύλλα σε 3 μέρη. Αναλόγως πόσα φύλλα έχει θα τα μοιράσουμε: π.χ. αν έχει 10 φύλλα, θέλουμε 4 για κάτω -2 για το εσωτερικό της πίτας - 4 για πάνω. Αν έχει περισσότερα μοιράζουμε αναλόγως.
Λαδώνουμε ένα ταψί στρογγυλό και στρώνουμε ένα φύλλο. Δεν το βάζουμε τεντωμένο αλλά φροντίζουμε οι άκρες του φύλλου να βρίσκονται μέσα στα όρια του ταψιού και το υπόλοιπο το αφήνουμε σγουρό και φουσκωτό. Δεν αφήνουμε φύλλο στο πλάι για να γυρίσουμε στο τέλος, μπαίνει όλο μέσα στο ταψί. Το αλείφουμε με λίγο λάδι.

Συνεχίζουμε το ίδιο με τα υπόλοιπα φύλλα που είναι για κάτω, γυρνώντας όμως το ταψί σε κάθε φύλλο έτσι ώστε το τελευταίο να είναι κάθετα στο προηγούμενο. Με αυτό το τρόπο στρώνεται το ταψί ομοιόμορφα με τα φύλλα. Αν το ταψί σας είναι τετράγωνο, εννοείται πως μπαίνουν όλα τα φύλλα το ίδιο.
Ρίχνουμε το μισό μίγμα τυριού και απλώνουμε να πάει παντού.

Στρώνουμε τα υπόλοιπα φύλλα που είναι για το εσωτερικό της πίτας, λαδωμένα πάντα ενδιάμεσα και πάντα με τον ίδιο τρόπο.
Ρίχνουμε πάλι το υπόλοιπο μίγμα τυριού, απλώνουμε και τελειώνουμε, στρώνοντας τα τελευταία φύλλα κρούστας που είναι για το πάνω μέρος της πίτας.
Χαράζουμε τη πίτα μας σε κομμάτια τετράγωνα ή τριγωνικά και τη περιχύνουμε με 1 ποτήρι γάλα φρέσκο, φροντίζοντας να πάει παντού.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει. Αν θέλουμε μπορούμε να βάλουμε το ταψί μας στο πάτο του φούρνου, μόλις τον κλείσουμε και αφού έχει ψηθεί η πίτα, για 5 λεπτά περίπου όσο είναι ακόμη ζεστός. Έτσι είμαστε σίγουροι ότι έχει ψηθεί η πίτα μας και απο κάτω καλά.
Αφήνουμε να κρυώσει λίγο και σερβίρουμε.
Καλή επιτυχία!!!!!!!!



Share

2 σχόλια:

elen είπε...

Εγώ θα το πάρω το κομμάτι μου καθότι είμαι λιχούδω, και ειδικά στις πίτες έχω μια αδυναμία:P Γεια στα χεράκια σου Ευήτσα μου!!!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Για σένα που είσαι και πιτού και το ξέρω, θα σου στείλω παραπάνω απο ένα απλό κομμάτι. Πάρε το μισό ταψί Ελενάκι μου γιατί το άλλο μισό το τρώει ο Θάνος!!!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...