Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

ΝΤΟΛΜΑΔΑΚΙΑ ΜΕ ΚΙΜΑ


Παραδοσιακή νοστιμότατη συνταγή. Τα ντολμαδάκια γίνονται και με κιμά αλλά και με ρυζάκι γιαλαντζί, που είναι ότι πρέπει για τη νηστεία!! Εγώ βέβαια τα προτιμώ περισσότερο με ρυζάκι όπως και όλα τα γεμιστά, αλλά οι άντρες μου τα θέλουν με κιμά....... Τα ντολμαδάκια μπορούν να σερβιριστούν και ως κυρίως πιάτο είναι όμως και εξαιρετικός μεζές για το μπουφέ αλλά και για το ουζάκι με τη παρέα μας!!

Για τη παρασκευή τους χρειαζόμαστε:

1/2 kg κιμά μοσχαρίσιο
300 gr περίπου κληματόφυλλα
1 κρεμμύδι τριμμένο στο τρίφτη
μαϊντανό και άνηθο ψιλοκομμένα
1 φλυτζανάκι του καφέ ρύζι καρολίνα
1/3 κούπας ελαιόλαδο
αλατοπίπερο
χυμό λεμονιού
1 αυγό
λίγο κορν φλάουρ

Πλένουμε τα κληματόφυλλα και αφαιρούμε τα κοτσάνια. Βάζουμε σε μια κατσαρόλα νερό να βράσει. Ζεματάμε τα φύλλα λίγα-λίγα για 4΄, αφαιρούμε με τρυπητή κουτάλα και τα βάζουμε σε σουρωτήρι να στραγγίξουν.

Ψιλοκόβουμε το μαϊντανό και τον άνηθο. Σε ένα μπολ ρίχνουμε τα μυρωδικά, το τριμμένο κρεμμύδι, το ρυζάκι πλυμμένο σε σουρωτηράκι. Προσθέτουμε επίσης τον κιμά, αλατοπίπερο και ζυμώνουμε καλά να ενωθούν όλα τα υλικά.

Στο πάτο μια κατσαρόλας στρώνουμε κάποια κληματόφυλλα. (Εγώ δεν το κάνω γιατί δεν μου κολλάνε ποτέ).
Παίρνουμε ένα ένα φυλλαράκι μπροστά μας, βάζοντας την γυαλιστερή πλευρά τους προς τα κάτω. Βάζουμε ένα κουταλάκι γλυκού γέμιση στη βάση του φύλλου και τη σκεπάζουμε με τη κορυφή του.

Διπλώνουμε κατόπιν απο πάνω και τις άλλες πλευρές του φύλλου, δεξιά αριστερά.
Συνεχίζουμε να τυλίγουμε μέχρι να γίνει ένα μικρό ρολό.

Τοποθετούμε τα ντολμαδάκια μας μέσα στη κατσαρόλα, βάζοντάς τα κυκλικά και με την ένωση του φύλλου προς τα κάτω.

Συνεχίζουμε την ίδια διαδικασία με όλα τα αμπελόφυλλα και βάζοντας τα ντολμαδάκια σε σειρές μέσα στη κατσαρόλα.

Αφού τελειώσουμε, ρίχνουμε στα ντολμαδάκια το λάδι και νερό τόσο ώστε μόλις να τα σκεπάζει. Πάνω τους βάζουμε ένα πιάτο για να μην διαλυθούν απο το βρασμό και τα βράζουμε σε σιγανή φωτιά για 50΄περίπου.
Οταν είναι έτοιμοι, παίρνουμε λίγο ζουμί απο τη κατσαρόλα, το βάζουμε στο μούλτι μαζί με χυμό λεμονιού, το αυγό και 2 κουταλάκια κόρν φλάουρ και χτυπάμε να ανακατευτούν καλά. Περιχύνουμε με το αυγολέμονο τα ντολμαδάκια, κουνάμε τη κατσαρόλα λίγο για να πάει παντού. Προσοχή, δεν ανακατεύουμε.....
Σερβίρουμε παίρνοντας ένα ένα για να μην διαλυθούν. Είναι εξίσου ωραία ζεστά και κρύα.
Τα ντολμαδάκια της φωτο τα έφτιαξα μαζί με τη καλή μου φίλη Μαίρη Τ. Τα φτιάξαμε για μπουφέ, βάζοντας 1/2 κουταλάκι γέμιση σε μικρότερα φυλλαράκια και έγιναν τέλειες μπουκίτσες.
Καλή επιτυχία!!!!



Share

15 σχόλια:

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΩΡΑ.ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ!!!!ΦΕΡΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑ.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Ειναι τοσο νόστιμα και μικρα τα ατιμα που δεν μπορείς να σταματησεις να τρώς..........

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Εύη μου, είναι το αγαπημένο μου φαγητό, αλλά πάντα τα ντολμαδάκια τα φτιάχνει η μαμά μου.
Τώρα, την δική σου συνταγή, έτσι όπως την είδα και μου φάνηκε εύκολη, θα την δοκιμάσω κι εγώ.
Να είσαι καλά
και να μας δίνει πάντα νοστιμιές...
Καλό απόγευμα
Φιλάκια...

ΕΛΕΝΑ είπε...

Μία από τα ίδια κι εμείς.
Εμένα μου αρέσουν με ρυζάκι, στους υπόλοιπους με κιμά ..... με τρώει η πλειοψηφία συνήθως;-)
Πολύ καλή και αναλυτική η περιγραφή σου Εύη μου, γεια στα χέρια σου!!!

Ανώνυμος είπε...

MMMMMMM γιαπράκια(έτσι τα λέμε στη Μυτιλήνη) έφτιαξες!!!
Λατρεμένο φαγητό!!! Καλό απόγευμα:)))

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

όπως λέει και η Μυτιληνιά φίλη τα γιαπράκια η μαμά μου τα έβαζε με τους λαχανοντολμάδες το χειμώνα, και γινόταν πολύ νόστιμα, και το λάχανο έπαιρνε γεύση από το αμπελόφυλλο και το αμπελόφυλλο γλύκαινε από το λάχανο, σπάνια τρώω με κιμά, δε μου πολυαρέσουν, αντίθετα μου αρέσει πολύ να τα μαγειρεύω για άλλους, έχω πολλά βίτσια!!!!και υπομονή γαϊδουρινή......

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

ξέχασα να γράψω ότι οι φωτογραφίες είναι ωραίες, αλλά και οι μαγείρισσες τα πέτυχαν, έγιναν πολύ εμφανίσιμα, αφού μου έρχεται να δοκιμάσω!!!!!

elen είπε...

Αν και η αδυναμία μου είναι τα γιαλαντζί όπως τα είδα δεν μπορώ να αντισταθώ φιλενάδα μου. Γεια στα χεράκια σου. Πολλά πολλά φιλιά:)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥ είπε...

Πολύ νόστιμα πραγματικά και η σάλτσα με το αυγολέμονο είναι όλα τα λεφτα!!!! Απορώ με την υπομονή των όσων τα τιλήγουν τόσο μικρά και θα συμφωνήσω με τον Θάνο ότι άμα κάτσεις και φας ένα, μετά δεν σταματάς με τίποτα!!!

MOLEMOU είπε...

KALHMERA SAS -KAI KALH MOU PREKSI MIAM NA SE KALA -KAI EIPA NA MH FAO TO BRADI ALLA 8A DOKIMASO KAMIA 10 GIA ARXI XA XA

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Γεια στα χέρια σου.
Πολύ αναλυτική περιγραφή και με τις φωτό.
Πέρασα προχθές πίσω από το ιερό της Αγίας Σοφίας, όπου υπάρχουν κάτι βοηθητικά κτίσματα,σκεπασμένα με κληματαριές. Έχουν θαυμάσια φύλλα,χωρίς σχισίματα και λέω να ζητήσω την άδεια να μπω και να μαζέψω καμιά 100ρια.
Μετά από ζεμάτισμα, διατηρούνται στην κατάψυξη,διαθέσιμα για τις παγερές μέρες του χειμώνα.
Στο μπλογκ μου, στις 21 Απριλίου, έχω και μιά μπεσαμέλ λεμονιού, πολύ εντυπωσιακή για την επικάλυψη, αντί του απλού αυγολέμονου.
Βάζεις χρηστικές συνταγές και σε παρακολουθώ.
Καλή ημέρα να έχετε όλοι.....

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Σκρουτζάκο φίλε μου, μην ξεχνιόμαστε την κατσαρόλα πίσω....... :)))

Ναι, Θάνο τα άτιμα... αυτά φταίνε που δεν σταματάμε να τρώμε.... :Ρ

Βασιλική μου, και εγώ είχα πάντα αναστολές γι αυτό το φαγάκι. Το θεωρούσα πολύ μπελαλίδικο. Όμως τελικά δεν είναι.. αν σου έχουν μαζεμένα τα φύλλα...(χιχι) Σ ευχαριστώ για τα φιλάκια σου και ανταποδίδω.. :)

Σ ευχαριστώ Έλενά μου για τα καλά σου λόγια. Είδες τι τραβάμε με την πλειοψηφία; Για να μαθουμε, που είμαστε δημοκράτες στη κουζίνα... :Ρ

Ρούλα μου,όπως λέει και ο Κων/νου στην ταινία "δεν θέλω να μάθω πως το λένε, να το φάω θέλω" για το προφιτερόλ, έτσι και εδώ με τα ντολμαδο-γιαπράκια-κουπέπια... ουφ το είπα. Φιλιά.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Γαστεροπλήξ φίλη μου, σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λογάκια... Εσύ που είσαι και εξπέρ στις φωτο και στο στήσιμο των πιάτων... Τελικά οι περισσότερες μαγείρισσες τα προτιμούμε με ρυζάκι και τα φτιάχνουμε με κιμά!!!!! Όντως έχουμε πολλά βίτσια...........

Ελενάκι μου και εσυ μια απο τα ίδια...χιχιχιχι Να πάρεις να δοκιμάσεις όσα θες!!! Φιλάκια

Δημήτρη χαίρομαι που σου άρεσαν....
Εσύ και ο Θάνος έχετε χαλασμένο κουμπάκι On off και έτσι δεν σταματάτε....... :Ρ

Μολέμου ξεκινα εσύ και θα σου στείλω εγω κι άλλα.... Φιλιά και να στε όλοι καλά.

Φίλε Δύσπιστε.... ελπίζω να μην δυσπιστείς και για τις συνταγές μου... :Ρ Σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πράγματι όποιος έχει τη δυνατότητα να μαζέψει πολλά φυλλαράκια μπορεί να τα ζεματίσει και να τα βάλει κατάψυξη για μετέπειτα χρήση. Αυτή τη μπεσαμέλ λεμονιοιύ τη φτιάχνω κι εγώ και κυρίως σε λαχανοντολμάδες και σε λαχανοπαστίτσιο. Να σαι καλά.

despoina είπε...

Εγώ είμαι λάτρης αλλά και εξπέρ στα ντολμαδάκια. Το τύλιγμά τους δε το θεωρώ παιχνίδι. Επειδή όμως είμαι εξπέρ, έχω να πω πως στο τύλιγμα Εύη, παίρνεις 10 με τόνο! Τέλεια τα έφτιαξες! Εκείνο που με ενθουσίασε είναι η κρέμα σου. Εγώ κάνω όλόκληρη διαδικασία με κατσαρολάκια και τα σχετικά. Άκου με ένα μούλτι... Μάλλον έχασα επεισόδια. Φιλιά και καλό τριήμερο.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Δεσποινάκι μου σε ευχαριστώ πολύ...... Τα παραλές όμως!!! Καλά είναι δεν λεω.... Περιμένω να δω τα δικά σου για να σου πω :Ρ Οσο για την κρεμα εξαρτάται πως τη θες αν τη θες πολύ πηχτή την κάνεις χωριστά, αν τη θες πιο ζουμερή τη κάνεις αχταρμά...χιχιχιχιχι Φιλάκια!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...