Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

ΤΑΡΤΑ ΣΠΑΝΑΚΙ


Η άλλη σπανακόπιτα....... Νοστιμότατη, φουσκωτή με μόνη διαφορά: δεν έχει φύλλο απο πάνω αλλά μπεσαμέλ. Κι όμως κανείς δεν καταλαβαίνει τη διαφορά!!!!!! Δοκιμάστε την.

Για την παρασκευή της χρειαζόμαστε:

1 φύλλο σφολιάτα
500 γραμ. σπανάκι
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο ή 2-3 φρέσκα
άνιθο
μαϊντανό
λίγο ξερό δυόσμο
1/2 φλυτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο
1 αυγό
αλατοπίπερο
1 φλυτζανάκι του καφέ γάλα εβαπορέ αδιάλυτο
τυρί φέτα (όσο θέλετε)
Για τη μπεσαμέλ:
3 κουταλιές σούπας βούτυρο
3 κουταλιές σούπας αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 αυγό
μοσχοκάρυδο τριμμένο
1 κούπα φρέσκο γάλα, ζεστό (ίσως και λίγο περισσότερο)
αλατοπίπερο

Η δόση είναι για μια ταρτιέρα κανονική (30 εκατ.), ή για ένα στρογγυλό πυρέξ.
Ετοιμάζουμε πρώτα τη γέμιση. Καθαρίζουμε και πλένουμε το σπανάκι. Το ζεματάμε για λίγο σε βραστό νερό και το αφήνουμε να στραγγίξει καλά. Το στίβουμε με τις παλάμες μας για να φύγει το περίσσιο νερό.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί και σωτάρουμε ελαφρά το κρεμμύδι. Ρίχνουμε και το σπανάκι και ανακατεύουμε για 2-3 λεπτά. Προσθέτουμε πιπέρι και τα μυρωδικά μας. Βάζουμε όση ποσότητα θέλουμε ή αφαιρούμε κάποιο αν δεν μας ταιριάζει στη γεύση. Αλατίζουμε με προσοχή, επειδή θα βάλουμε και τυρί. Περιχύνουμε με το γάλα εβαπορέ και κατεβάζουμε απο τη φωτιά. Ανακατεύουμε, αφήνουμε να κρυώσει και προσθέτουμε το αυγό χτυπημένο και τυρί φέτα όσο θέλουμε. Ανακατεύουμε για τελευταία φορά για να ενσωματωθούν όλα τα υλικά.

Φτιάχνουμε τη μπεσαμέλ. Σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνουμε το βούτυρο σε μέτρια φωτιά και ρίχνουμε το αλεύρι ανακατεύοντας συνεχώς. Ρίχνουμε και το γάλα και με τον αυγογδάρτη ανακατεύουμε διαρκώς για να μην σβολιάσει. Συνεχίζουμε να ανακατεύουμε μέχρι να πήξει. Αν δούμε ότι είναι πολύ πηχτή προσθέτουμε λίγο γάλα ακόμη. Κατεβάζουμε απο τη φωτιά και ανακατεύοντας γρήγορα, προσθέτουμε και το αυγό (διαρκές ανακάτεμα μέχρι να το αποροφήσει γιατί αλλιώς θα ψηθεί και θα φαίνονται κομματάκια απο τ' ασπράδι). Αλατοπιπερώνουμε και ρίχνουμε και λίγο τριμμένο μοσχοκάρυδο. Έτοιμη.

Λαδώνουμε τη ταρτιέρα μας. Στρώνουμε το φύλλο σφολιάτας και κόβουμε τα περισσεύματα λίγο έξω απο το χείλος της ταρτιέρας. ( Δεν τα πετάμε!!!!!!! Θα σας πώ αύριο τι έφτιαξα με αυτά............) Λαδώνουμε ελαφρά το φύλλο εσωτερικά .

Προσθέτουμε τη γέμιση και απλώνουμε να πάει παντού.

Απο πάνω ρίχνουμε την μπεσαμέλ, να καλύψει το σπανάκι.

Γυρίζουμε το φύλλο που εξέχει, προς τα μέσα, πάνω στη μπεσαμέλ.
Βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο και ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 45΄περίπου.

Αφήνουμε να κρυώσει και μετά κόβουμε και σερβίρουμε.
Καλή επιτυχία!!!!!!!!



Share

8 σχόλια:

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

ώπα, και όπως είμαι πτώμα στην κούραση τώρα, έπρεπε να σε είχα κοντά, γκρεμίζω, σοβατίζω, βάφω ο καραγκιόζης μάστορας έχω καταντήσει, πονάνε τα χεράκια μου, βάλε πιάτο κι έρχομαι, εγώ δε μαγειρεύω τώρα, καρπουζάκι κεράσια και πολλά νερά, μήπως και αντέξω, ακόμη στην αρχή είμαι και το μπαλκόνι είναι τεράστιο.......
να ξέρεις από σήμερα θα μαγειρεύεις και για μένα....
βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι, στο αφιερώνω το τραγούδι της Μοσχολιού για να σε καλοπιάσω

BIKY είπε...

Αν μου έστελνες το ταψάκι δεν θα έλεγα όχι

Ανώνυμος είπε...

Kαλημέρα, μια που είμαι πνιγμένη σήμερα στις δουλειές, πέρνω το ταψί όπως είναι!!! Φιλιά :))))))

mia maria είπε...

Τέλεια η τάρτα σου! Λοιπόν, σφολιάτα έχω,σπανάκι έχω, βρήκα τι θα μαγειρέψω σήμερα!

despoina είπε...

Πολύ ωραία ιδέα για να ξεφύγουμε πια από το πίτα πάνω, πίτα κάτω. Φαντάζομαι γεύση... Φιλιά και καλή συνέχεια.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Γαστεροπληξ, σε καταλαβαίνω απόλυτα και είμαι διαθετημένη να σου στέλνω ότι θες αρκεί και εσύ τον άλλο μήνα, μετά τις εξετάσεις, να μου ανταποδώσεις ;Ρ Θα έχω και εγω τις ίδιες φασαρίες!!!! :(

Βίκυ μου και εγω για αντάλλαγμα δεν θα έλεγα όχι σ ένα φιλάκι απο το ποντικάκι σου!!! :))

Aluor, απο σενα περιμένω ψαράκι..... Τι έτσι παίρνεις το ταψάκι και φεύγεις; :)))))

Big mama φιλάκια. Περιμένω εντυπώσεις!!!!!!

Δέσποινα όντως είναι διαφορετική. Φιλιά. :))

elen είπε...

Μμμμ φαίνεται νόστιμη!!!! Μιας και λατρεύω το σπανάκι θα τη δοκιμάσω οπωσδήποτε!!!!!Φιλιά Εύη μου.

me είπε...

μμμμ πολυ ωραια κ ευκολη συνταγη!Την εφτιαξα!ευχαριστω πολυ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...